Детальний огляд «іномарки номер один» на українському вторинному ринку.
На тлі фантастично успішних перших двох поколінь третій Ford Focus 2011-2019 років випуску виявився в Україні провальним. У нас не оцінили незвичайний дизайн, мізерний кліренс, ціни, що виросли і – головним чином – тісний салон.
На втіху моделі скажемо, що за останнє десятиліття весь гольф-клас втратив позиції, і «Фокус», ймовірно, у будь-якому випадку випав би з-поміж бестселерів. Зате на вторинному ринку машина вже кілька років залишається «іномаркою номер один».
На момент підготовки матеріалу з 2,4 тисяч пропозицій на великому сайті оголошень 1,1 тисяч (46%) склали хетчбеки. Седанів продавали 720 штук (30%), універсалів – 580 (24%). 40% вживаних «Фокусів» мали в своєму розпорядженні механічну коробку передач, що залишилися 60% — гідромеханічним автоматом або преселективним роботом. Чотири машини з п’яти оснащені бензиновим атмосферником 1.6 у різних варіантах потужності. З топовим мотором 2.0 – лише кожен восьмий варіант. Що ж вибрати?Підібрати та купити Ford із США можна на сайті нашої компанії BEX AUTO з професійною допомогою наших спеціалістів.
КУЗОВ
Оцинкування надійно зберігає Focus від корозії. Якщо на машині видно «рижики» – це однозначно сліди неякісного кузовного ремонту. Причому, зовсім поганого. Доводилося на власні очі бачити кілька вікових екземплярів зі складною долею роботи в таксі: так от, навіть такі втомлені «Форди» не були гнилими.
Метал заслуговує на компліменти. Інша справа, лакофарбове покриття хвалити нема за що. Екологія та економія призвели до скорочення товщини захисного шару, тому Фокуси досить швидко втрачають глянець. Уважно огляньте стики кузовного заліза з бамперами та пороги, де йде піскострум з-під коліс. Там ЛКП може протертися до металу. У 2015 році виробник навіть ініціював сервісну кампанію щодо додаткового обклеювання слабких місць плівкою та підфарбування за рахунок фірми.
Головний ворог «Фокусу» – вода. Конструктори моделі залишили волозі надто багато лазівок для просочування куди не потрібно. У перші два роки слабину давав клапан вентиляції салону, що порушував герметичність багажника. Фари рятували встановленням дренажних трубок. На дорогих версіях може вередувати безключовий доступ. Втім, подібні тривожні місця виявили та вжили заходів щодо ліквідації у 2013-2015 роках. Тому велика ймовірність, що на вторинному ринку вам трапиться вже «сухий» екземпляр.
МОТОРИ
Бензиновий двигун Duratec 1.6 третє покоління успадкувало попередника. Відсутність турбіни, розподілене упорскування палива, повірене часом сімейство – рекомендації відмінні. Максимальна заводська віддача сягає 125 сил, наділяючи Focus достатньою динамікою. Зворотний бік медалі – відразу два каталітичні нейтралізатори. З урахуванням віку машини смерть дорогих пристроїв дуже можлива, витрати, зрозуміло, множаться на два. Стежити потрібно і за станом вбудованого в бензонасос фільтра, прокладок та сальників.
Другий за популярністю двигун — Duratec 2.0, вже з безпосереднім упорскуванням. За найкращу динаміку доводиться платити великою кількістю проблем. На клапанах наростає нагар, недовговічними можуть виявитися форсунки та ТНВД. Лити якісні олію та бензин, зрозуміло, потрібно і в мотори 1.6, проте дволітровий помститься власнику за економію набагато раніше.
Прожив атмосферник недовго: під час рестайлінгу 2014 його замінили на наддувний EcoBoost 1.5. На момент виходу оновлених машин на український ринок курс гривні вже впав глибоко вниз, і ціни сильно злетіли. Focus III і раніше не був бестселером, а з дорогим турбомотором автомобіль брали зовсім неохоче. До проблем двигуна 2.0 у даунсайзингового спадкоємця додався недостатній ресурс клапанів та поршнів. Шанси потрапити на «капіталку» цілком реальні, тому вибирайте такий Ford ретельно.
Дволітровий дизель потужністю 140 сил потрапляв до України лише з дорестайлінговими «Фокусами». Формально двигун носить фірмове ім’я Duratorq, але насправді — це агрегат PSA DW10. А вже французи вміють робити надійні дизелі! Слідкуйте за клапаном рециркуляції та сажевим фільтром, заливайте якісну солярку, і тоді на вас чекає з двигуном на «важкому» паливі довге і щасливе життя. Одна біда: пропозицій — крапля в морі, і все з значними пробігами.
ТРАНСМІСІЯ І ХОДОВА ЧАСТИНА
Сьогодні, коли багато машин гольф-класу вже в принципі не пропонують механічну коробку передач, структура пропозицій по «Фокусів» здатна спантеличити. Їх «на ручці» два із п’яти. Перша причина – у роки розквіту моделі повальне захоплення автоматами ще почалося. Друга – розумніше було обирати саме трипедальну модифікацію.
Фордівці міцно прорахувалися, запропонувавши з найбільш популярними у нас бензиновими атмосферниками робот PowerShift (він же Getrag 6DCT250). Чимало потенційних покупців відвернулися від «Фокусу» лише через складну та примхливу коробку. А використання пари сухих зчеплень не обіцяло трансмісії довговічності. Так і вийшло на практиці: агрегат справді часто просить грошей, у ньому вистачає проблемних деталей. Хіба що пізні версії трохи надійніші завдяки модернізованій прошивці.
З дизелем ставили «мокрий» робот Getrag 6DCT450. Він помітно вдаліший за «сухого» побратима. Але, як ми вже сказали вище, підшукати солярковий Focus на вторинному ринку складно.
А ось аргумент на користь турбомотора 1.5: з ним йшов класичний шестиступінчастий автомат GM із ресурсом до перших вкладень понад 200 000 км. Правда, для безпроблемної експлуатації в гідромеханіці (як і в інших фордовських «двопедальних» трансмісіях) масло потрібно міняти не рідше 60 000 км пробігу, а краще — через кожні 45 000 км.
Дивно, але небезгрішні механічні коробки передач. Обидві п’ятиступінчасті, проте модель IB5 ставили у тандемі з моторами 1.6, а MTX75 – з дволітровими. Слабке місце першої – підшипник первинного валу, другий – вичавний підшипник. І в обох сальники можуть пропускати олію. Зчеплення за адекватної їзди ходить близько 150 000 км.
Важливий момент: через невеликий кліренс на «Фокусі» є шанс прикласти нижню частину радіатора. Масштаб лиха передбачити складно: залежить і від сили удару, і від фарту водія. Рульові рейки з гідро- та електропідсилювачами (залежно від версії) довговічні, стуки лікуються недорого, і їх можна деякий час зовсім ігнорувати. У передній підвісці мало ходять опорні підшипники, з цим треба змиритись. Можуть не дотягнути до 100 000 км. передні ступичні підшипники. Істотних проблем із ходовою немає, загалом вона гідно переносить українські дороги.
САЛОН І ОБЛАДНАННЯ
Оснащення «Фокусу» здатне підносити сюрпризи та збоїти через попадання вологи до сполук. Пошук таких місць – справа моторошна, без гарантій успіху. Тому не дивуйтеся, коли послуги будуть норовити збагрити вас як невдалого клієнта. Проблема в тому, що при виборі машини все не перевіриш. Тим більше, частина бід може вилазити взимку або лише у дощову погоду. Ну, а якщо вже при огляді автомобіля, що сподобався, щось з опцій не працює, просіть знижку на відновлення проводки.
Матеріали салону недорогі і, як наслідок, швидко збирають ознаки зношування. За ними зручно виявляти екземпляри з таксі: Focus III встиг побути популярним у візництві. Туди брали переважно універсали, тож з ними тримайте вухо гостро. Так, сидіння і кермо часом закривають чохлами, вбиті накладки педалей і важіль коробки змінюють, але затертості на пластиці та дверних картах усувати вже дорожче. Вони зазвичай і видають трудове минуле машини.
З незвичайного – дуже чутливе до перепадів температури вітрове скло, яке часом тріскається навіть від включення штатного електрообігріву до морозу! Хоча з урахуванням наших умов експлуатації на вікових автомобілях деталь швидше за все буде вже нерідною.
ВИСНОВОК
Найнадійніший Ford Focus III – з дизелем, але пропозицій щодо них мало, і це як мінімум восьмирічні екземпляри. Точнісінько не рекомендуємо машини з «сухим» роботом, тому бензинові версії краще доглядати з механікою. Велика кількість електричних глюків змушує рекомендувати комплектації простіше, де менше обладнання. А тут вже виникає ризик потрапити на автомобіль з таксі, тому ретельна грамотна діагностика у фахівців обов’язкова. В цьому випадку ви можете звернутись до компанії BEX AUTO та ми допоможемо знайти якісні автомобілі з США і доставимо їх у ваше місто в найкращому вигляді!