Згідно з законодавством України водій має пройти навчання та отримати водійське посвідчення відповідної категорії на управління будь-яким мотоциклом. Якщо раніше малопотужний двоколісний транспорт не потребував прав, то тепер це обов’язково. Але і з цього правила є виключення. Далі розберемо, на які мотоцикли не потрібні права, а на які мати посвідчення обов’язково.

Обов’язковість отримання прав

Безпечна їзда вимагає знань і навичок. Тестування водіїв двоколісних транспортних засобів є найкращим способом їх вимірювання та забезпечення рівня, необхідного для безпечної їзди в дорожньому русі. Перед тим як придбавати мотоцикли у Львові (наприклад тут), слід розібратися з їхньою кубатурою. Моделі з об’ємом двигуна менш як 50 кубів не потребували прав до 2010 року, але після змін у законодавстві зараз входять до категорії А1. Мотоцикли з мотором більш як 50 кубічних сантиметрів належать до категорії А.

Отримання прав відбувається за звичною процедурою: проходження теоретичних курсів і практичних занять в акредитованому навчальному закладі та подальше складання іспиту.

Проходити навчання управлінню фототехнікою може будь-яка людина починаючи з 14 років, скласти іспит та отримати права можна з 16 років. Для отримання посвідчення відповідної категорії майбутньому водію потрібно підготувати пакет документів:

  • копію паспорта;
  • медичну довідку;
  • копію ІНН.
  • водійське посвідчення (якщо права у водія вже є, але він потребує хоче відкрити додаткову категорію).

Мотоцикли, на які не потрібні права

Виключенням з обов’язковості наявності прав на управління є мотоцикли спеціального призначення, що не використовуються на дорогах загального користування. Це, наприклад використання кросового мотоцикла на спеціально відведених для цього ділянках, лісових, польових чи гірських трасах або використання спортивних мотоциклів на закритих треках. У такому випадку транспорт не тільки не потребує прав на управління, але і не потребує обов’язкової реєстрації у Сервісному центрі МВС. 

Такі мотоцикли мають бути зареєстрованими у мотоклубі, федерації мотоспорту чи будь-якому іншому спортивному об’єднанні з оформленням так званих спортивних документів. Наявність реєстраційних документів дозволяє уникнути зайвих питань при перевезенні техніки (на причепі, у кузові вантажного автомобіля чи іншим способом) або її обслуговуванні.